Kita sering mendengar rungutan orang ramai kepada perkhidmatan kesihatan kerapkali tidak menjalankan amanah. Tetapi sejauh mana memikul amanah dengan nisbah yang luarbiasa?. Mungkin ada yang menerima, ada yang tidak menerima amanah tu, maklumlah keterbatasan manusia.
Jika masalah perkhidmatan di hospital sering jadi rujukan, adakalanya di bank dan kaunter swasta lain pun hadapi masalah sama tanpa kita sedari.
Di hosptal/klinik, pesakit di bawa ke dalam bilik, kita menunggu dengan resah "lamanya", tapi di kaunter penerbangan, kaunter bank, kita menunggu giliran dan nampak secara berdepan pegawai berinteraksi dengan pelanggan dan kita juga berkongsi mendengar masalah pelanggan di depan kita. Sedar tidak, hingga sejam juga masa menunggu. Kaedah tidak sama, hasilnya sama melalui pengalihan tumpuan.
Sama-sama kita ikuti butiran "Jambang pun dicukur"
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Featured Post
-
LAFAZ TAKLIK NEGERI JOHOR DAN KADAR MAS KAHWIN Bagi Pengantin Lelaki yang mengahwini Pengantin Perempuan di Negeri Johor, Taklik dilafazka...
-
Link Berkaitan AIRCOND: SILA BACA DENGAN TELITI 1- OPERASI ASAS PENYAMAN UDARA KERETA 2- SERVIS AIRCOND YANG MENGHAMPAKAN 3- 4 TUTOR...
-
MINYAK ENJIN MANA PILIHAN ANDA - BAHAGIAN I - PILIHAN Pening juga apabila kenderaan telah sampai mileage , kita kena tukar minyak enjin...
No comments:
Post a Comment