Tuesday, April 3

Bahaya Duduk Lama Ni

No comments
Aku tak seronok duduk lama-lama. Aku juga tak selesa diam saja. Rasanya naluri aku ada benarnya dengan artikel ni....mungkin ya , mungkin kebetulan tak tahu pula tapi kalau rasa pinggang dah sejuk2 suam dan penat semacam je, cuba letak tangan kat kerusi, kalau rasa suhu tinggi je, pergi la berjalan sekejap pusing2 pejabat ke..

Rumah Warisan Haji Su

No comments
Aku belum berpeluang menjelajah Terengganu secara keseluruhannya tapi uniknya apa yang setiap zaman lalui pasti ada entiti yang merakam perjalanan sejarah dan asal usul tempat tersebut kalau kita jenis yang benar2 particular dan teliti.

Warisan Haji Su sebegini seharusnya menjadi kewajipan dkekalkan atas gahnya zaman dahulu yang menjadi bukti peredaran sejarah tahun demi tahun...Runtuhnya warisan ni, takda apa lagi yang mampu menjadi bukti warisan walaupun tak bersuara, tapi biarlah ia kekal demi hak anak cucu kita.

Anak Tak Kenang Jasa

No comments
Hari-hari yang kita lalui nak tak nak kena tempuhi jua. Kesudahannya tak semua rasa hal-hal yang baik dan indah. Ada yang malang, lagi malang, gembira, biasa-biasa dan macam2 kadangkala nak cakap pun da tak larat. Bila mana sampainya masa menutup mata, episod hidup baru bermula pula...

Bagi yang keras kepala dan keras hati ni, sampai bila2 pun takkan mampu mengubah gaya dan cara orang macam ni sebab hanya taburkan wang je boleh lembutkan...Ntah lah duit banyak2 ni, makan pun larat sepiring juga..
Bertuah la bagi mereka yang masih tahu asal usul zuriat dan keturunannya...ia cerminan bagi kamu masa tua kamu kelak...

PELAWAT