Kedai Buku Online

Thursday, October 15

WAKTU OPERASI BANK TAK SAMA DENGAN OPERASI MESIN LAYAN DIRI

WAKTU OPERASI BANK TAK SAMA DENGAN OPERASI MESIN  LAYAN DIRI

Salam Maal Hijrah 1437H, Memandangkan semalam cuti umum Maal Hijrah seluruh Malaysia, aku ingat bank-bank tutup cuti umum juga.

Ops jangan salah faham, memang bank tutup cuti umum, tapi mesin Automatic Teller Machine  (ATM) dan Cash Deposit Machine (CDM) masih boleh diakses sebab diasingkan di luar pintu utama bank.

Ini contoh Bank CIMB Cawangan Presint 2 Putrajaya. Mesin ATM, CDM, Cheque Deposit masih boleh digunakan sebab hanya pintu utama bank sahaja di tutup. Masa Operasi 0915-1630 setiap hari KECUALI Jumaat hingga 1600 sahaja. (Nampak ke pic aku di cermin tu hehe)




Ini pula Bank Simpanan Nasional Cawangan Putrajaya juga ATM, CDM terletak di asingkan dari pintu utama bank. Waktu Operasi 0900 - 1645 setiap hari.

Kenapa aku masukkan panduan waktu operasi bank ni dalam entri kali ini? 

Sebab semalam cuti umum, aku pula diminta oleh kontraktor untuk mendepositkan bayaran baki kos renovasi rumah tu pada hari Selasa. Sebab berjanji dengan kontraktor tu pada hari Rabu tak tahu pula cuti umum, jadi pagi semalam aku SMS kontraktor cakap bank tutup - berdosa tau menangguhkan pembayaran hak/bahagian orang tu kira zalim juga tau. Majikan yang menangguh-nangguh upah pekerja pun begitu.

Kesian juga kan sebab aku kurang maklumat, aku andaikan Bank CIMB boleh senang keluar tunai tapi nak deposit ke dalam CDM  BSN - ingatkan mesin-mesin deposit BSN tutup juga. Apa pun, aku kongsi info ini untuk semua. OK Bye
Share:

1 comment:

  1. tapi bank area ampang nie smua bank pintu dikunci tak kau knpe

    ReplyDelete

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive