Kedai Buku Online

Thursday, January 26

SIJIL SIMPANAN PREMIUM BANK SIMPANAN NASIONAL

Sijil Simpanan Premium aku copy dari sumber Internet.

Semalam, nak dijadikan cerita, aku adalah dalam 3 keping SSP (Sijil Simpanan Premium) yang paling rendah aku beli pada Tahun 2004 dan paling terakhir pada 2013.

Dijumlahkan adalah dalam RM1,210.00 kesemua nilai sijil ini.

Ke Bank Simpanan Nasional Cawangan Putrajaya di buka pada jam 0900. Alhamdullilah, tepat jam 0900 jam smartphone aku, maka dibukalah pintunya.

Kalau korang baca SSP ni ada perkongsian Al-Mudharabah antara PELANGGAN DAN BANK (2:98) - ni adalah nisbah pengkongsian untung paling minima.

Ok berapa aku dapat keuntungan?

Nilainya RM0.00.. Apabila tanya kerani, dia cakap kalau dapat RM1.00 dan ke bawah pun memang pelanggan tidak dapat apa-apa. 

Hmmm dah pinjam duit pelanggan bertahun-tahun, langsung tiada imbuhan sebatang pen kan...Ok fine.

SSP ni sesuai kalau korang ada lebihan RM3,000.00 dan beli sijil SSP untuk berpeluang cabutan bertuah yang lebih besar kot dan jangan andaikan dapat dividen atau al-mudharabah tu.

Satu lagi perkhidmatan BSN yang aku sangsi adalah kad kredit Aiman dia walaupun ditawarkan faedah 11% setahun.

Kesukaran untuk mendapatkan penyata dialamatkan ke rumah, di tukar kepada pdf melalui email pun lambat juga. Akhirnya tukar balik kepada penyata surat-menyurat semula.

Lepas tu point hilang 2 bulan, kad kredit salah eja nama, apabila dibuat aduan, pertama kali dalam sejarah aku kena tegur, sebab ini permintaan pelanggan betulkan nama, maka kad ini tidak akan dipos secara poslaju, akan guna pos biasa sahaja dalam 10-20 hari sampai. 

Dah dekat 2 bulan pun tak sampai-sampai.

Satu lagi, kalau sesiapa pernah buat personal loan BSN ni, walau dah bayar setengah jalan, contoh loan 7 tahun, dah bayar 5 tahun dan nak bayar penuh, percayalah dari jelaskan baki loan anda sepenuhnya, lebih baik anda teruskan habis sampai 7 tahun tu sebab ternyata terlalu rugi.

Dan akhir sekali ketika musim perayaan atau cuti biasa, perkhidmatan ATM BSN kerap tiada perkhidmatan. Ok Bye



Share:

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts