Kedai Buku Online

Sunday, June 10

Tahukah Jumlah Penduduk Malaysia 2010?

Tahukah anda jumlah penduduk Malaysia pada Tahun 2010 telah mencecah 28.3 Juta - melalui Bancian Penduduk 2010, walau ada bilangan penduduk yang ada kalanya hanya dianggarkan mengikut bilangan ahli keluarga tanpa kehadiran semasa bancian.
 Bancian Penduduk penting untuk komposisi Kerajaan merangka struktur polisasi kesihatan, bilangan belia dan warga emas, keperluan rumah ibadah, pendidikan, kawalan keselamatan, peluang pekerjaan, jaringan keperluan dan pengangkutan awam seperti jalanraya, kajian keperluan tenaga elektrik, bekalan air dan jaringan komunikasi dan lain-lain lah. Bukan mudah kerja membanci ni, sebagai pembanci pun sama sukarnya membanci terutamanya sesetengah bangsa yang khuatir bilangan isirumah dan pendapatan direkodkan.
Kalau ada orang katakan duit diorang lah bayar cukai,bayar gaji kakitangan awam, nak macam-macam lah, tapi korang kena fikir siapa yang apungkan duit korang tu bernilai, berapa kilometer setiap langkah kamu menggunakan keperluan asas yang disediakan kerajaan, siapa yang menyebabkan kamu rasa selamat keluar pintu rumah untuk berniaga dan bekerja atau memenuhi keperluan rutin hak asasi kamu.

Kalau kena Tibi @ HIV, upah jururawat peribadi pun belum tentu sanggup dan berani merawat dengan ikhlas penyakit maut tu..Jadi Jutawan upah pengawal peribadi pun belum tentu menjamin integriti keselamatan kamu 360 darjah. Jadi dengan memahami urbanisasi peradaban dan kebangkitan tamadun, semua perkara2 sosial ni diagihkan pada rakyat juga melalui pusingan bayaran cukai dan semestinya Kerajaan tidak boleh sesuka hati mencetak duit ni melambak-lambak. Tapi yang banyak komplen tak selamat, tak adil di Malaysia, masih beranak-pinak di Malaysia jugak..
Share:

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive