Kedai Buku Online

Tuesday, July 14

ENJIN BERDENGUNG, KEKOTAK GEAR DAN KESAN LARIK CAKERA BREK

ENJIN BERDENGUNG, KEKOTAK GEAR DAN KESAN LARIK CAKERA BREK

1- Saya memandu Kenari Automatik, ketika menghadapi kesesakan jalan, seolah-olah kereta berdengung dari enjin. Apabila gear pada N barulah bunyi hilang dan meraung semula pada D. 

Jawapan : Masalah ini adalah disebabkan oleh pendakap enjin atau engine mounting .

2- Kerap terdengar kotak gear buatan Eropah terutamanya Peugeot dan Volvo sering rosak, tetapi jarang mendengar kepada kereta keluaran Jepun. Adakah bermakna kotak gear kereta keluaran Jepun lebih tahan berbanding kotak gear keluaran Eropah?

3- Saya mempunyai kereta kedua digunakan isteri dan kebelakangan ini jarang digunakan. selepas lama tidak digunakan, saya mendapati ketika membrek, stereng kereta turut bergegar. Selepas pemeriksaan saya dapati ia berpunca dari cakera brek yang berkarat dan tidak rata. Masalah ini tiada dalam tempoh jaminan kereta. Mekanik mencadangkan supaya kedua-dua cakera brek dilarik.

klik sini untuk besarkan saiz artikel


Share:

2 comments:

  1. Adakah enjin myvi 1.0 mudah bergegar kalau ingin memulakan perjalanan ataubada masalah yang lain ?tolong ye .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Enjin myvi guna 3 silinder dan pembakarannya memang gegar sikit. Mungkin kena ke SC buat checking timing enjin jika perlu

      Delete

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive