Kedai Buku Online

Tuesday, December 1

IKEA CHERAS AGAK SUKAR DIKUNJUNGI

IKEA CHERAS AGAK SUKAR DIKUNJUNGI

Hari ini aku sempat singgah ke IKEA Cheras Jalan Cochrane.
Memang sesak walau hari Selasa dan jam masih menunjukkan jam 12 tengahari sahaja-belum masuk waktu rehat tengahari lagi tu.

Bayangkan jika hari hujung minggu dan keadaan sesak ditambah pula kerja-kerja pembinaan sana dan sini dan jika hujan memang susah untuk bergerak.

IKEA Cheras berdekatan dengan Stesyen MRT yang masih dalam pembinaan, dan juga bersebelahan dengan kondominium serta pasaraya dalam pembinaan juga. 

Dengan Kuala Lumpur hujan setiap petang, aku rasa mereka yang nak ke IKEA, tangguh dahululah. Banyak laluan jalan diubah untuk kerja pembinaan dan banyak juga jalan menjadi kecil dengan halangan kon-kon sementara pembinaan.

Suasana dalam IKEA sama sahaja seperti di Damansara cuma dikhabarkan lebih besar dari IKEA Damansara. Barang-barang dan susun-atur pun SAMA dan seperti biasa, ramai orang sepanjang hari. Diulangi ramai orang sepanjang hari dan pelanggan yang menyandang beg besar IKEA kebanyakkannya beg masih ringan juga walaupun menghampiri stesyen akhir. Aku memang jalan lenggang je la takda niat nak beli apa-apa pun.

Beratur membeli karipap pun ramai itu pun belum tahu ada kerusi meja ke tak. Tak sanggup aku nak beratur dan aku perlukan 51 minit (1235PM-1325PM) sahaja untuk masuk dan keluar dari IKEA.

Caj Parkir RM2.00 untuk 51 minit pada hari Selasa dan agak banyak nyamuk serta keadaan kawasan parkir masih berdebu dan kebanyakan tiang-tiang belum bercat dan ditandakan dengan catatan pada kertas bersaiz A4. 

Sepanjang dalam perjalanan balik dengan perut masih lapar, pening sebab jalan sesak, jalan berpusing-pusing dan juga rasa tertekan la mencari jalan-jalan pintas. Dalam hati, sanggup juga orang berpusu-pusu membeli makanan dengan alasan waktu zuhur tengahari telah tiba. Gerun juga melihat gambar-gambar pembukaan IKEA pada hari pertama. Hmmmm Ok No Comment.
Share:

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive