Kedai Buku Online

Tuesday, December 8

MILO AIS LUAR BIASA

MILO AIS LUAR BIASA

Ahad lepas, 6 DISEMBER 2015, aku memandu balik dari Melaka ke Putrajaya. Kerana melihat laluan PLUS di google maps agak padat dan agak banyak juga kenderaan di Lebuhraya, aku kena ambil laluan keluar dari PLUS seberapa segera. 

Alhamdullilah, sempat keluar di EXIT Alor Gajah. Perjalanan dari Alor Gajah ke Putrajaya akan lalu Seremban, Sebelum sampai ke Seremban, aku ambil keputusan TIDAK mahu masuk PLUS Seremban dan menuju ke Lebuhraya LEKAS.

Sampai di Ujong Pasir Negeri Sembilan dekat Ampangan tu (dalam jam 9 malam)-laluan kampung ke LEKAS, singgah la di Kedai makan Hanif Kitchen (Nak kata restoren pun kedai makan ni tak berapa besar, ok2 gitulah maklumlah laluan kampung).

Aku dan rakan hanya pesan 2 minuman sahaja. 1 Milo Ais dan 1 Milo Panas di Hanif Kitchen. Jumlah dicaj adalah RM 6.00. Kalau normal dengan rate mamak di Putrajaya pun milo ais dalam RM 2.40, Milo panas dalam RM 2.00. Baru berapakan? 

Aku belanja kawan, dan minta dia bayarkan sambil aku hulur dia RM5.00, maklumlah badan dah tak larat, lepas tu memandu kan sebab dari malam Jumaat hingga Ahad aku sibuk mengecat rumah dan bersihkan rumah di Taman Muzaffar Syah. Masa duduk tu oklah, masa keluar kereta tu rasa sangat dari betis ke pinggang memang ketat. 

Cuma dalam kereta tu aku kira-kira semula harga 2 minuman tu memang dah tahap Restoren Piza Hut.

Ni Pic Ikhsan Google tapi sebiji la gelas Milo Ais aku order tu.Cuma bezanya straw kedai ni pakai boleh tarik lipat tepi tu mungkin mahal kat straw kot.

Dah hilang haus, lalu je LEKAS, memang terperanjat juga la kan kenaikan tol.


"Highway concessionaire Lebuhraya Kajang Seremban Sdn Bhd has announced new toll rates for exits along the 44.3 km-long highway. The new toll rates for Class 1 travel, on a journey beginning from the Kajang Selatan toll plaza, are as follows: RM1.30 (exiting at Semenyih toll plaza), RM3.40 (exiting at Pajam toll plaza), RM4.80 (exiting at the Mantin toll plaza) and RM6 (exiting at the Setul toll plaza).


The new rates come into effect on October 15, and replace the current toll charges, which for the same route are now RM1.10 for Semenyih (making for a 20 sen increase), RM2.80 for Pajam (a 60 sen increase), RM4 for Mantin (an 80 sen increase) and RM4.90 for Setul (up by RM1.10)"


Nak lebih sah lagi rujuk website LEKAS

Sekarang baru aku faham kenapa harga Milo Ais dan Milo Panas naik di Negeri Sembilan kan. Mungkin kena beli softpack Milo 400 grams dalam RM7.80 di AEONBig Alamanda, buat di rumah je kan. 

 Kalau nak lagi cepat kaya, beli terus 10 KG Milo untuk setahun kan.

 
 
Share:

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive