Kedai Buku Online

Friday, October 14

WARUNG DIPLOMATIK PRESINT 15, PUTRAJAYA


Minat Nasi Kerabu?, Minat Nasi Berlauk?

Selain harga menarik dan murah, rasanya juga sedap dan sentiasa hangat.

Di mana tu? Sudah tentunya di Presint 15,  Putrajaya.

Ok, kedai ini dulu sebelum ini digunakan sebagai kedai makanan juga - menjual nasi beriani daging hitam, Nasi Minyak dan macam-macam juga. Dulu pun aku pernah merasanya dan boleh tahan juga sedap. Nama restoren tersebut adalah Nasi Minyak House

Kali ini, penggemar makanan nasi campur bolehlah singgah kedai WARUNG DIPLOMATIK ni. Rasanya dalam setahun juga beroperasi. Ruangan kedai di depan disediakan meja/kerusi manakala ruangan belakang disediakan meja sahaja untuk makan secara bersila.


Harga memang terbaik lah murah-murah dan banyak pula tu. Kira tak berkiralah tokey kedai ni bila membungkus tu. Ni aku bungkus sarapan pagi pun dalam RM4.50 macam ni punya banyak.


Makanan  yang aku gemar ialah Nasi Berlauk Jenerih. Tapi aku selalu cakap Nasi Berlauk je.  Nasi Kerabu Pagi pun boleh tahan banyak rempah dan rencahnya, di Kuala Rompin Pahang pun dah RM6.00 tapi di sini dijual RM4.50 sahaja. 

Kalau malam, saiz hidangan ayam lain sedikit dan harganya RM6.00 samada di bungkus atau makan di kedai.

Jangan terperanjat kalau aku kata, aku makan sarapan di Kedai Pasar Batu Pahat - opposite Pasar Karat tu kena caj RM0.50 jika makanan dibungkus!!!

Nak minum kelapa muda 1 baldi RM4.00 dan Coconut Shake RM3.00. Ni patut dapat contoh kedai harga patut. Sederet Warung Diplomatik ni ada Kedai Ramly, macam-macam daging, karipap, kambing ada dijual. Murah juga lah.

Warung Diplomatik ni suasananya sesuai datang berkeluarga dan melepak-lepak selain kemudahan parkir banyak.

Tanpa was-was  (perasaan was-was ni selalu hadir kalau aku makan di kedai mamak), aku bagi banyak-banyak bintang juga lah Warung Diplomatik ni.







Share:

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive