Kedai Buku Online

Friday, November 30

MAAFKAN DIRIKU


Tools yang aku gemar pakai. (sumber google)

Bagi entri yang bertanyakan berkenaan jenama minyak hitam, jenama drive shaft, aku tidak dapat beri jaminan berdasarkan jenama. Lagi pun sekarang spare-part semakin meriah dengan inovasi baru.

Dan aku pun tidak menggunapakai/rekemen jenama-jenama yang disebutkan, dah jarang beli minyak enjin di kedai spare part.(secara peribadi)

Jadi waranti dan jaminan tu kena bincang dengan pengeluar dan offer yang diberikan.

Aku bukan mekanik sepenuh masa, dan hanya belajar secara sambilan sahaja.

Nanti ada yang komen tidak bersetuju dan lain-lain.

"Ada satu perkara aku nak share pemilik Perodua Alza, jika korang isi minyak gear jenama lain, akan keluar tanda merah AT di dashboard. Bila aku tukar balik jenama Perodua, dia kembali normal. Masa tukar tu kena tukar sekali filter gearbox oil tu, jadi kos tu korang anggarkan sendiri. 

Masalah minyak gear ni kalau tak sesuai, dia ketat dan jerk sedikit ketika shift gear.
Senang rahsianya begini, jika korang biasa minum lempoyang, jangan tiba-tiba tukar minuman teh ais. Saintifiknya aku tak dapat cerita, yang orang suka, masalah selesai.

Tips : Nak jimat, pakailah ori"

Mohon maaf
Share:

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive