Kedai Buku Online

Friday, July 4

MEE SUP DAN KERABU PERUT LEMBU

Hari ini berbuka dengan juadah mee sup Dan kerabu perut lembu. SE ni susah nak makan banyak, nak turun Berat pun susah. Mee sup ni $3.50 Dan kerabu $3.00 beli di pejabat tadi.

Jadi makan berbuka sahajalah dengan makanan yang kurang karbo dan lemak di awal bulan Ramadan di samping mengenyangkan perut.

Malaysia cuacanya agak panas, Dan dahaga adalah biasa. Jika sejuk, kita akan cepat lapar. Minggu pertama berpuasa, kita akan terasa letih badan, kaki pun lenguh2. Ini adalah sebabnya fisiologi badan sedang interaksi kitaran perubahan makan dan minum kita dalam 10 jam pertama kita berubah tabiat makan. Pada masa ini, keperluan air badan adalah amat tinggi. Kitaran ini akan terbiasa pada 3/4 hari berikutnya. Pada minggu kedua puasa-kita akan lebih bertenaga.

Pengamal diet tidak digalakkan bersenam keterlaluan jika tidak membiasakan diri dengan berpuasa sunat. Kurangkan karbo, lebihkan air Putih Dan kurangkan gula Dan ambil Berat jika anda rasakan Badan menolak seperti pening, mual atau tidak selesa pada perut.

Share:

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive