Kedai Buku Online

Friday, July 18

SIAPA ANDA TERLETAK PADA DIRI ANDA

Banyak kejadian sekarang ini jika kita lihat, menjadi buruk dan mengaibkan adalah disebabkan pihak lain. Jika kita terkentutlah ditakdirkan di tandas, tiada orang ambil peduli dikatakan tabie normallah. Ia tidak menjadi viral.

Tapi jika kita terlepas angin tanpa sengaja di dalam mesyuarat, adakah kita yang bersalah kerana gagal mengawal keupayaan sistem kitaran kita?

Respons orang sekeliling , 1- spontan ketawa, 2- spontan tarik muka + perbuatan dan air  muka macam kita ni perogol dibuatnya.

Bagi SE lah, dua perkara di atas jika berlaku boleh diminimakan jika kita ni level bos dan jika kita seorang yang agak tegas-buat muka serius je. Perlu ke kita perbesarkan hal yang remeh ibarat kita mencari rezeki dengan bergantung ihsan mereka-mereka ini?

Budaya dalam bermasyarakat sebenarnya bermula dengan kaedah kita yang mulakan - bergaul dan bercampur dengan kelompok orang tertentu. Jika campur dengan orang yang lepas cakap, paham-paham je lah kita jangan ada hati ibarat tisu, jika campur dengan orang yang selalu games kita, stanby je la kita pun akan kena games.

Buat ajelah apa yang perlu, berdiam selalu dan berkata apabila perlu. Semakin lamanya kita di sesuatu tempat, karaktor kita turut serta kena tempiasnya samada cenderung ke arah kebaikan atau cenderung ke arah sebaliknya. Ya, ia tempias dari lokaliti yang anda pilih atau ditakdirkan anda di situ. 

Anda tewas atau tidak bergantung pada kebergantungan kita pada Allah dan doa restu ibubapa. Berdoalah selalu, walau jahat sekalipun, jangan kita diaibkan lebih-lebih lagi di dunia. Selamat Menjalani Ibadah puasa 10 hari terakhir Ramadhan.


Share:

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive