Kedai Buku Online

Saturday, July 12

MEMBUAT PANGGILAN VIDEO

Hari ini genap sebulan Anak sulong SE. Esok pagi kena ambil suntikan Hepatitis Dos kedua. Dos pertama terima semasa kelahiran. Bayi di Malaysia diwajibkan mengambil vaksin Hepatitis B selain vaksin lain.

SE dah ambil 3 dos hepatitis C percuma oleh hospital kerajaan atas penghargaan menderma darah berpuluh Kali. Vaksin ini diberi Lengkap dalam 6 bulan. 6 tahun kemudiannya semasa buat ujian darah kesihatan di BPLab, vaksin hepatitis C masih dikesan, ajaibkan.

Jangan terperanjat jika anda sudah ambil BCG, setahun kemudian dijangkiti batuk kering, sebab hanya ujian darah susulan dapat melihat vaksin anda berkesan dengan badan atau tidak.

Sebenarnya SE bukan nak cerita vaksin, hanya nak sampai kan ilmu berkenaan video call je hehe.

Ok, jika anda jauh dari isteri dan Anak, Guna kan video call. Tipsnya jika ada 2 slot simkad, Guna kan slot 1-yang ada spek untuk 3G...jika call no di simkad slot ke-2, memang takkan dapatlah. Isteri ke, suami ke jangan melenting jika video call tak dapat, Cuba call simkad kedua. Kalau dua-dua tak dapat barulah boleh melenting haha.

Petuanya video call adalah spectrum 3G. Pastikan hp anda support 3G call ya dan coverage telco perlu ada 3G dan lagi bateri hp mencukupi. Biasanya bateri 20% tidak mampu membuat panggilan video.

Bagi hp single sim, sila rujuk manual hp anda dan juga jenis simkad anda. Alhamdullilah, simkad 64K smartplan digi prepaid milik SE tiada masalah ;)

Share:

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive