Kedai Buku Online

Wednesday, November 25

KAUNTER PERBADANAN TABUNG PENDIDIKAN TINGGI NASIONAL PTPTN

KAUNTER PERBADANAN TABUNG PENDIDIKAN TINGGI NASIONAL PTPTN

Masih berkisar tentang hutang lagi. Cuma kali ini adalah hutang berkenaan Pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional PTPTN.

Sekarang banyak kaedah pembayaran PTPTN, melalui Online Perbankan, e-FES dan kaunter-kaunter yang dibuka sepanjang hari bekerja malah ada yang dibuka pada Sabtu dan Ahad seperti di UTC.

Kaunter-Kaunter ini dibuka siap dengan kemudahan pembayaran samada secara tunai, kad debit dan kad kredit. Caj Servis RM0.50 dan GST RM0.03 dikenakan bagi setiap transaksi.

Bagi peminjam yang membuat pembayaran potongan gaji, ditawarkan kadar kos pengurusan yang lebih kompetetif  dan rendah dari sedia ada. Kos Pengurusan ini adalah sekitar 1% dan 3%.

Terbaru, jika pelajar yang kehilangan Sijil Pelajaran Malaysia atau ingin mendapatkan salinan sijil yang baru boleh ke Blok E11 Kementerian Pendidikan Malaysia, Kompleks E Putrajaya dan sambil-sambil itu boleh ke blok sebelahnya, Blok E12 untuk memahami pinjaman pertama anda sekiranya bergelar mahasiswa dan mahasiswi. Sebelum tandatangan PTPTN kena juga maklum syarat pelepasan dan kadar diskaun yang PTPTN tawarkan sekiranya mendapat Ijazah Kelas Pertama.
 
Alamatnya : Kementerian  Pendidikan Malaysia, Bahagian Pengurusan Sumber Manusia, Aras bawah blok E12 Kompleks E, 62604 Putrajaya. Buka akaun PTPTN atau SSPN sekiranya anda bercadang melanjutkan pelajaran kelak.

Share:

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive