Kedai Buku Online

Thursday, January 2

KAKI BENGKAK KETIKA HAMIL, JANGKITAN KULAT PUNCA KEPUTIHAN

 KAKI BENGKAK KETIKA HAMIL

Mengapakah BUKU LALI & JARI KAKI saya mengalami bengkak ketika kandungan sudah mencecah 9 BULAN? Apakah yang boleh dilakukan untuk mengurangkan bengkak?

- Tekanan daripada darah yang terkumpul memaksa air turun dan keluar melalui saluran darah kecil kapilari masuk ke dalam tisu tapak kaki dan buku lali.

- Ubatan jenis DIURETIK TIDAK sesuai digunakan semasa hamil yang akan menyebabkan GINJAL mengeluarkan air dan garam sodium supaya anda kerap membuang air dan menghapuskan cecair yang berlebihan dengan cara DIURETIK.

- Gunakan kaedah MENINGGIKAN KAKI untuk membantu melancarkan peredaran darah, ELAK duduk atau BERDIRI terlalu LAMA dan JANGAN menyilang kaki semasa duduk.
- Pakai STOKIN TEKANAN yang boleh didapati di farmasi.
- MINUM BANYAK air, banyak berjalan, berbasikal atau berenang.
- ELAKKAN SODIUM berlebihan.


JANGKITAN KULAT PUNCA KEPUTIHAN

Apakah yang boleh dilakukan apabila WANITA HAMIL 8 BULAN mengalami masalah keputihan yang semakin banyak dan kegatalan pada celah paha?

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh3Rl1wFqrL91jntjheuAFe_Gl9iV78HMMtlszBmVrxuK-ZeElA9XdcFT_E3NbNVWGXwSkLLYQnFYU4XwifsuHS0bOqiLb2pmvNwN_fh0Nwg7yjhg_13_pOkoNYCoer9uDjtu8Jnuk9DF5c/s1600/1e1d78b9bc3341afa42afd29f5055b15+copy.jpg

Share:

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive