Kedai Buku Online

Tuesday, February 14

Menabung awal..

Korang pernah berhutang tak? Hmmm sinikal siot taye macam ni. Aku pun berhutang dari kecil sampai besar tapi selesaikan hutang tu menjadi kewajiban.

Cite pasal menabung ni, sebagai pengguna Kad Kredit, Peminjam pendidikan, Peminjam kredit perumahan dan kenderaan dan macam-macam lagi la, boleh menyebabkan aku agak stres . Sebenarnya hidup ni, berkaitan kewangan telah mencuri hampir 50% nilai hidup kita tiap hari sebab tu la aku design sendiri sistem kawalan perbelanjaan untuk semak debit kredit tiap hari, bulan dan tahun. Sistem ni guna Open Source, kalau sesiapa nak, bolehlah mel. Sebagai freelance, aku lebih suka idea belajar ni berkembang dan terbuka. Mungkin aku pandai ilmu lain, kamu ilmu lain so kongsi2 la ya.  Ilmu di dunia ni takkan habis pun. Kesimpulannya menabung ni besar hikmahnya...tu aje...

Share:

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive