Kedai Buku Online

Tuesday, February 14

Stamina atau Otot?

 Ramai sebenarnya berhajat mengekalkan prestasi stamina yang cemerlang dan terbilang tetapi usaha dan justifikasi kaedah mengekalkan stamina jarang berlaku atau hangat tahi ayam je kot.

Ni beberapa rajah bolehlah kita sama2 rujuk. yang mudah2 je pun. Sebenarnya prestasi kita diukur oleh kemampuan paru-paru untuk menerima oksigen dan berterusan serta jantung yang sihat, 


Ada yang hanya jalan tetapi rentak jantung sudah lebih 100 seminit maknaya jantung anda telah berada kurang sempurna untuk aktiviti ringan macam tu. Maka kenalah bersenam untuk kenajalan otot jantung dan fungsi peparu berfungsi dengan  optimum. Jika anda kerap menaiki tangga, maka prestasi stamina anda akan berada pada pola yang lebih santai.


 Ada orang suka pada aktiviti mengekalkan stamina, ada juga yang inginkan tubuh badan yang pejal cuma terpulanglah pada empunya diri mana yang sesuai sebab tu ahli bina badan selalunya tidak mampu berlari lebih jauh. Yang penting pembinaan otot bukan sekadar tugasan dalam satu bulan sahaja.


Share:

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive