Kedai Buku Online

Wednesday, February 22

Regangan, Senaman dan Keseronokan kesihatan di tangan anda..


Bersenam telah diakui mampu meremajakan kulit dan stamina. Membina stamina dan otot perlu dalam rutin berterusan. Sebelum bersenam, perlulah ada regangan yang sesuai-tambahan pula kalau sendi da lama tak pernah bekerja lebih.

Jika anda suka menonton tv seharian sahaja, peratusan sendi anda untuk lebih fleksibel daripada cedera semakin berkurangan. Maka apabila pergerakan ekstrim pada otot, lutut dan sendi kadangkala menyakitkan.





Aku juga telah menyaksikan rakan yang 'meletup' di lutut, kalau nak cerita pun agak seram gak. Lutut yang meletup ni, sukar untuk dipulihkan melainkan pembedahan minor. Macamana urut pun sama berulang. Belum lagi mereka yang bersaiz besar mengalami slip disk-ni lagi sakit.

Perkara mudah kalau da malas bersenam, kurangkan makan. Makan ibarat mampu menghilangkan lapar sahaja dan kekalkan BMI. Anda boleh makan banyak sekiranya nak menuju ke kebun kelapa sawit, kebun sayur ke, menebas rumput ke dan lain-lain.

Ni alat skyrunner, seronok dan comel je budak2 main kan.  Tak boleh bayangkan kalau badan berzaiz besar pun nak lompat mcm tu hehe. Gambar ni sekadar hiasan, nak tunjuk pada rakan sebab dia tak tahu nama alat tu... :) sama2 belajar
Share:

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive