Kedai Buku Online

Monday, January 11

SARAPAN YANG AKU SELALU BELI DI PETRONAS

SARAPAN YANG AKU SELALU BELI DI PETRONAS

Assalamualaikum

Hari Isnin pagi-pagi ni selepas hantar anak dan isteri ke kerja, singgahlah Petronas kan. Tujuannya nak beli air mineral dan beberapa roti sebagai sarapan. Hal ini terpakai jika aku perlu mengisi minyak kereta sahaja.

Mestilah roti keluaran Gardenia menjadi pujaan sebab bersih, berkualiti, murah dan berkhasiat adunannya. Dari RM0.90 hinggalah kepada RM1.05, rasanya tetap sama.

Bulan Januari 2016, ni sejak berminat dengan resit setiap pembelian, aku baru perasan belian roti Gardenia ni dikenakan tambahan GST. Air Mineral Mesra pun dikenakan GST dari RM2.40 dah jadi RM2.55.

Tengok resit ini, harga roti asal RM1.05 menjadi RM1.06, tapi harga roti resit di bawah RM0.85 tetap RM0.85 juga. Petronas yang sama ni.


Bukan masalah GST, cuma sebab air dan roti ni banyak tempat boleh beli, selalunya air dan roti jarang aku kena GST di kedai runcit dan kafe makanan di pejabat, selalu aku ambil sepasang sebab nak menggenapkan RM0.05 tu kepada RM0.10. Contoh Gardenia Roll RM0.85X2 = RM1.70.

Kalau kafe nasi campur nak caj GST, mahu juga aku minta resit.

Tapi takpalah, dengan resit ini, kita sudah ada pilihan lain ataupun opsyen belian di tempat lain.

Share:

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive