Kedai Buku Online

Saturday, September 1

Piawaian Solat dan Ibadat Tidak Ikhlas

 Surah Al-Ankabut ayat 45 :

"..dan dirikan lah solat, sesungguhnya solat itu mencegah (kamu) daripada melakukan perkara keji dan mungkar"

Artikel Piawaian Sebenar Solat ini dibawakan oleh Imam Muda Mohd Hassan Adi Yahya.
Ustaz Zahazan Mohamed pula menulis "Dilempar ke neraka jika ibadat tidak ikhlas".  bagi mengulas pertanyaan saudara Alisa dari Johor Bahru :

"Baru-baru ini saya kehilangan rakan dalam kemalangan jalan raya. Perkara ini benar-benar menginsafkan saya dan saya mula berfikir amal ibadat saya lakukan secara terpaksa dan tidak ikhlas terutamanya sembahyang. Adakah amalan ini diterima Allah?"

Soalan Kedua

"Saya membaca sebuah artikel dalam majalah yang mengatakan bahawa seorang isteri yang tidak memenuhi kehendak suami untuk bersetubuh, solat yang dilakukan si isteri tidak diterima Allah. Saya keliru dengan kenyataan ini sebab saya beberapa kali menolak ajakan suami. Harap ustaz boleh jelaskan"
Share:

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive