Kedai Buku Online

Monday, November 18

UJIAN AMNIOSENTESIS & IKAT SALUR FALLOPIO

UJIAN AMNIOSENTESIS

Doktor,

1- Saya dinasihati untuk menjalankan UJIAN AMNIOSENTESIS. Saya kurang jelas ujian tersebut,  harap doktor dapat jelaskan.


Nota : Amniosentesis boleh digunakan untuk mengenal pasti kecacatan tiub neural seperti spina bifida tetapi masalah ini lebih mudah dikesan melalui ujian darah atau imbasan ultrabunyi terperinci dipanggil IMBASAN ANOMALI pada usia kandungan minggu ke 18- minggu 20.





IKAT SALUR FALLOPIO ELAK HAMIL

2- Saya berusia 40 Tahun ingin bertanya mengenai pembedahan CAESAREAN.

Saya menjalani pembedahan itu 3 kali, Pertama, iaitu air ketuban pecah semasa usia kandungan 32 minggu, Kedua, ketika saya turun darah semasa anak kedua DAN yang ketiga secara AUTOMATIK saya perlu dibedah.. Salur FALLOPIO saya pula diikat semasa pembedahan CAESAREAN yang ketiga. Apakah saya boleh hamil lagi?

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEibuv3iX4W2SWFaNqvCv8Qd2QzhC9uLBC_TRrfyDlvcTue2UeFNMijsWNqrYgtr7HI1Z0d6U8TvdjZM_JyHAn_1tyaZDbvazs18UU5R5r-ANNh1Yy9KdQjmvGXgwD4GRsnR4juSKGHR8dnJ/s1600/ujian.jpg
klik untuk besarkan
Share:

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive