Kedai Buku Online

Tuesday, November 26

WOULD YOU STILL DATE ME IF I WAS HIV POSITIVE ?


WOULD YOU STILL DATE ME IF I WAS HIV POSITIVE ?
Its the infection you need to reject, not the infected


78% pesakit HIV adalah belia berumur 19 TAHUN hingga 39 TAHUN.
Pengarah Bahagian Latihan dan Peningkatan Kapasiti Majlis AIDS Malaysia, Zamzuri Abdul Malik berkata, MAC kini menumpukan langkah kesedaran kepada orang ramai agar tidak memandang serong golongan penghidap HIV.



Kesedaran amat penting untuk membendung dari menjadi barah. Hargai mereka untuk keluar membantu memberi kesedaran kepada generasi akan datang.
Share:

4 comments:

  1. Ramai remaja kat luar sana tak menyedari diri mereka ada HIV, itu yang bahaya kalau mereka melakuakan aktiviti berisiko tanpa perlindungan, sebab itu HIV senang merebak.....:(

    ReplyDelete
  2. Sepekara lagi melalui pengalaman saya berbual dengan remaja gay diluar sana melalui FB dan email, ramai yang tidak kisah untuk ber kapel dengan PLHIV, nampak mereka tidak takut sekiranya pasangan mereka positif HIV, tak tahu lah ini petanda baik atau buruk.

    Yang pasti ada beberapa kes wanita NON PLHIV yang sudi menerima bakal suami seorang positif HIV. Saya masih terima kes seperti ini baru2 ini dan agak kerap mendengar kes sebegini (penerimaan wanita yang sudi bersuamikan seorang PLHIV), yang ini alhamdulillah.

    Wallauallam

    ReplyDelete
  3. Apa yang abg ckp tu betullah, dalam pemikiran remaja memang begitu kot, tapi yg saya tahu mcm di PDN mobile/PDN sendri, orang2 yang berisiko ni mmg takut menderma darah.

    Sy rasa diorang mmg tahu natijah seks bebas tp tidak mahu butiran status diri dimiliki/diketahui org lain. Bangsa ln sibuk bt medical checkup setiap tahun, tak mcm kita termasuklah sy hehe,
    InsyaAllah moga mereka di luar sana tu ambil2 la tahu mengenal diri, dan mengenal tuhan.

    ReplyDelete
  4. Saya setuju dengan En. SE, cubalah sebolehnya (sepatutnya wajib) mengenal diri dan mengenal Tuhan... Sungguh sedih dengan apa yang berlaku sekarang ni... Hanya mampu mendoakan dan menasihatkan.. Semoga kita semua lulus ujian yang diberikan ALLAH... AMiinn...

    ReplyDelete

Recent Posts

BTemplates.com

Powered by Blogger.

Featured Post

BAGAIMANA BERURUSAN CIRI-CIRI KESELAMATAN GITULAH

PELAWAT

Search This Blog

ARCHIVE

My Blog List

KOMEN KOMEN KOMEN BILA-BILA MASA SAHAJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Popular Posts

Popular Posts

Blog Archive